Saç Ekiminde PRP Uygulaması

PRP (platelet rich plasma) kişinin kendisinden alınan kanın; özel bir takım laboratuvar basamaklarından geçirilerek trombosit adı verilen kan hücrelerinden zengin plazmanın hazırlanması işlemidir. PRP içerisindeki bu trombositler bir takım growth faktörler (büyüme faktörleri ) içerir. Herhangi bir nedenle vücudumuzda yaralanma olduğunda bu hücreler o bölgeye hücum ederek yaranın hızla iyileşmesinden sorumludurlar. Bu işlemi hem bizzat kendileri yapar, hem de diğer kan hücrelerini salgıladığı bir takım faktörlerle o bölgeye çekerek yaparlar.

İşte bu nedenle tıpta birçok alanda PRP kullanılmaktadır. Yara iyileşmesinin tetiklenmesi gereken her durumda (kapanmayan kronik yaralar, diş hekimliğinde diş eti operasyonlarında, diabetik ayak yaralarında vs.).

Biz estetik cerrahlar PRP’yi hangi durumlarda kullanmaktayız? Yüz gençleştirme, leke tedavisi, cilt bakımı, saç dökülmesi ve saç ekimi, yağ dolgusu esnasında, lazer uygulamalarına destek tedavisi olarak.

Saç ekiminde PRP kullanımının faydaları nelerdir? PRP içerdiği bu büyüme faktörleri (PDGF “platelet derived growth factor”) sayesinde saç köklerine destek olarak dökülmeyi azaltıcı, saçı canlandırıcı etkiye neden olmaktadır. Bu etkisinden dolayı son yıllarda PRP saç dökülmelerinin tedavisinde yer almaktadır. 4-6 hafta aralarla 4-6 seanslık bir yoğun tedavi sonrasında 2-3 ayda bir idame tedavisi ile bakım sağlanıyor. Ancak tabi ki tek başına PRP tedavisi ile saç ekimindeki gibi net bir başarı elde etmek mümkün değildir. PRP tamamlayıcı tedavi olarak kullanılabilir, ya da saç ekimi düşünmeyen hastalarda destek tedavisi seçeneklerinden bir tanesidir.

PRP uygulamasını saç ekimi öncesinde , saç ekimi esnasında ve saç ekimi sonrasında olmak üzere üç farklı dönemde kullanabiliriz. Bazen saç ekimi düşündüğümüz hastalarda donör sahada (saçların alındığı kısımlar) saçlar ince telli ise saç ekiminde sıkıntı olabiliyor. Bu bölgeye birkaç seans PRP uygulaması sonrasında yapacağımız saç ekiminde başarı artıyor.

Saç ekimi esnasında PRP kullanarak ektiğimiz saçların tutma oranlarını artırıyoruz. Kökler bir yerden sökülüp diğer bir alana ekildiği için ister istemez bir strese giriyor. Bu stresi azaltmada PRP oldukça başarılıdır. Bu sayede ekilen saçlarda daha iyi bir sonuç sağlıyoruz.

Ayrıca yine saçı çok güçlü olmayan, orta kalınlıkta ve ince telli olan hastalarımızın saç ekimi işleminden ortalama 1 ay sonrasında 1’er ay ara ile bir kaç seans yapılacak PRP uygulaması da sonuç üzerine etki etmektedir.

29 Ağustos 2016 Saç Ekimi
About serkan